Regulamin korzystania z placu zabaw
Regulamin korzystania z placu zabaw
w Żłobku Publicznym w Zawadzkiem
§ 1
Niniejszy regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z placu zabaw w Żłobku Publicznym w Zawadzkiem.
§ 2
Plac zabaw i znajdujące się na jego terenie urządzenia stanowią własność Żłobka Publicznego w Zawadzkiem.
§ 3
Plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci w wieku do lat 3.
§ 4
Dzieci mogą przebywać na terenie placu zabaw tylko pod opieką opiekunów wspomaganych przez pracowników obsługi, rodziców lub wskazanych przez rodziców opiekunów ponoszących pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo powierzonych ich opiece dzieci.
§ 5
Z urządzeń zabawowych należy korzystać zgodnie z ich przeznaczeniem, a ponadto, z uwagi na bezpieczeństwo bawiących się, należy przestrzegać następujących reguł:
- w pobliżu urządzeń zabawowych zabronione są gry zespołowe i jazda na hulajnodze, itp.
- zabronione jest wchodzenie na górne elementy konstrukcji urządzeń zabawowych, szczególnie dotyczy to zjeżdżalni, dachów domków,
- zabronione jest korzystanie z huśtawek, bujaków przez więcej niż jedno dziecko na jednym miejscu.
§ 6
Na placu zabaw obowiązuje zakaz:
- zaśmiecania terenu,
- niszczenia i uszkadzania roślinności,
- dewastowania urządzeń zabawowo-rekreacyjnych oraz ogrodzenia,
- zakłócania spokoju i porządku publicznego,
- palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych,
- wprowadzania zwierząt,
- spożywania napojów alkoholowych lub innych środków odurzających
- przebywania osób nietrzeźwych oraz palenia tytoniu.
§ 7
Przed każdym wyjściem na plac zabaw opiekun zobowiązany jest sprawdzić stan urządzeń zabawowych oraz przestrzeń placu zabaw. W razie stwierdzenia nieprawidłowości , opiekun nie powinien wprowadzać dzieci na plac zabaw.
§ 8
Wszelkie zauważone uszkodzenia urządzeń zabawowych lub zniszczenia zieleni należy zgłaszać Dyrektorowi Żłobka Publicznego w Zawadzkiem.
§ 9
Na plac zabaw może być wnoszony dodatkowy sprzęt sportowy oraz zabawki –za bezpieczeństwo zabaw oraz za powierzony sprzęt odpowiadają opiekunowie grup.
W razie zaistnienia wypadku należy udzielić dziecku pomocy przed lekarskiej, powiadomić dyrektora placówki oraz rodziców/prawnych opiekunów.
§ 10
W czasie prowadzenia zajęć oraz po zamknięciu placówki obowiązuje bezwzględny zakaz przebywania na placu zabaw osób nieupoważnionych.
§ 11
Dyrektor Żłobka nie ponosi odpowiedzialności za wypadki osób, które korzystają z placu zabaw i urządzeń stanowiących jego wyposażenie bez jego zgody oraz poza godzinami pracy żłobka i nie przestrzegają zapisów niniejszego regulaminu.
§ 12
Osoby niszczące sprzęt i urządzenia placu zabaw bądź ich opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną.
§ 13
Regulamin obowiązuje wszystkich pracowników żłobka, rodziców/prawnych opiekunów dzieci i inne osoby upoważnione przez rodziców do opieki nad dziećmi, a przebywające na terenie placu zabaw.
§ 14
Oświadczenie o zapoznanie się z treścią regulaminu potwierdza własnoręcznym podpisem każdy pracownik żłobka.
§ 15
Telefony alarmowe:
- POLICJA 997
- POGOTOWIE 999
- STRAŻ POŻARNA 998
- NUMER RATUNKOWY 112
§ 16
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.